Βιογραφικό σημείωμα του καθηγητή Θεολόγου Αμελίδη

Θεολόγος Α. ΑμελίδηςΓεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη. Τελείωσα το Η΄ Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και το 1975 πέρασα με υποτροφία στη Φιλοσοφική σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το 1977 – 1978 διετέλεσα πρόεδρος του συλλόγου των φοιτητών της Φιλοσοφικής σχολής και των Ινστιτούτων Ξένων Γλωσσών. Το 1979 αποφοίτησα από το τμήμα Ιστορικών σπουδών της Φιλοσοφικής σχολής.

Από το 1982 εργάζομαι στη Μέση Εκπαίδευση.

  • Το 1984 συμμετείχα ως εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας στη Ν.Ε.Λ.Ε. (Νομαρχιακή Επιτροπή Λαϊκής Επιμόρφωσης) του νομού Κιλκίς.

  • Κατά το σχολικό έτος 1986- 1987 συμμετείχα στην ομάδα του κ. Χ. Τσολάκη για την πειραματική διδασκαλία του βιβλίου «΄Εκφρασης – Έκθεσης» στο Λύκειο.

  • Το 1988 εξέδωσα τα μαθητικά βοηθήματα για την Γ΄ Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης:

α) Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας, εκδόσεις Βάνια
    (β΄ έκδοση 1993).

β) Μικρασιατικός πόλεμος (1918 – 1923).

γ) Εισαγωγή στις Ιστορικές σπουδές.

  • Το 2010 εξέδωσα μία σειρά από 25 φιλολογικά -  ψηφιακά βιβλία για το Γυμνάσιο και το Λύκειο.
  • Συμμετείχα ως εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια για τους καθηγητές του Λυκείου στα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών, της Έκθεσης και της Ιστορίας.
  • Μέχρι σήμερα εργάζομαι στο 3ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

Το πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει κάθε φιλόλογος, όταν καλείται να διδάξει ένα συγκεκριμένο μάθημα είναι πώς να το οργανώσει έτσι, ώστε να δώσει όλα εκείνα τα στοιχεία και τα πληροφορίες που χρειάζεται ο μαθητής για το μάθημα και για τις Γενικές Εξετάσεις. Πρέπει να επιλέξει μέσα από ένα πλήθος βιβλίων, βοηθημάτων και δικών του σημειώσεων και να είναι σε τέτοια μορφή, ώστε να δοθούν και στους μαθητές του στην τάξη.

Αυτό το πρόβλημα με απασχολούσε συνέχεια όσο δίδασκα εδώ και 27 χρόνια στο Λύκειο και σχεδόν ανελλιπώς στη θεωρητική κατεύθυνση. Άρχισα να οργανώνω το μάθημά μου στην αρχή με την παραδοσιακή μορφή των σημειώσεων και των φωτοτυπιών και αργότερα με την ηλεκτρονική του και να διαπιστώνω πόσο πιο εύκολα ήταν και στην παρουσίαση όλων των πληροφοριών αλλά και στις ερωτήσεις που γινόταν στην τάξη είτε δινόταν ως εργασία στο σπίτι.

Ο καθηγητής, εάν έχει τη δυνατότητα ενός Η/Υ και ενός βιντεοπροβολέα (projector), μπορεί να προβάλλει όλο το υλικό του, όπως εμφανίζεται στο ηλεκτρονικό βιβλίο, και έτσι μπορεί πιο εύκολα να επικοινωνεί και να παρουσιάζει στους μαθητές του ό,τι θέλει.

Οι ίδιοι οι μαθητές, επίσης, εξοικειωμένοι με τους Η/Υ, πιο ευχάριστα και πιο ελκυστικά δέχονται όλες τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας

Έτσι, κατέληξα στη συγκεκριμένη μορφή του ηλεκτρονικού βιβλίου, προσπαθώντας να δώσω μια ολοκληρωμένη πρόταση διδασκαλίας. Η χρήση του στη διδακτική πράξη πιστεύω ότι θα βοηθήσει να μπούμε, έστω και με καθυστέρηση, στη νέα εποχή της διδακτικής πράξης και να φανούν αρκετά γρήγορα τα οφέλη της.



www.e-filologos.gr
Θεολόγος A. Αμελίδης


Copyright (c) e-filologos.gr